Litt langt fram

Tilbakemeldingene og rådene rundt forrige innlegg har ikke latt vente på seg. Tusen takk alle sammen! Det har vært utrolig artig og spennende å lese variasjonen i alle rådene!
Jeg har tatt med meg alle tipsene, gått i tenkeboksen og funnet ut at jeg ikke vil kunne slippe en dårlig posisjon igjennom… Jeg er så altfor rigid, det vrir og vender seg i hele kroppen når jeg føler han kommer for langt frem og dessuten blir jeg gående på en aldeles merkverdig måte selv. Ser ut som om jeg er i ferd med å tippe bakover!

Jeg ba nemlig Trine Frøshaug (forøvrig et like stort petimeter som meg selv) ta en liten videosnutt i helgen som var, for å med egne øyne kunne se akkurat hvor ille det er. Hittil har jeg jo kun følt at det har vært noe galt!
Planen var å bare gå i et par minutter, hverken belønne eller feile, for å se hvordan det egentlig ligger an. Holder han feil posisjon hele veien, pendler han mellom rett og feil eller trekker han lenger og lenger frem etterhvert som jeg går?
Når jeg så gjennom filmen kommer det helt klart frem at det FØLES verre enn det er. Han trekker frem, men det er bare er snakk om noen cm. Det er forsåvidt nok for en pirkepinn som megselv, jeg klarte ikke engang å la være å feile han til tross for planen om ikke å gjøre dette. Jeg bare MÅTTE inn å «korrigere» posisjonen 1 gang ila snutten.

Her er snutten:

Etter å ha sett filmen tenker dere kanskje «skryter hun på seg denne graviditeten???»
Jeg ble nemlig kjempeskuffa da jeg så snutten selv og ikke ser den KJEMPESTORE magen jeg kjenner er der! 😉 Ja for jeg LOVER altså, jeg ER blitt stor!! Ser ikke lenger mine egne tær engang!!! Meeen, det syntes altså ikke på filmen… Filler’n… FILMEN LYVER!!!! 😉
Nesten så jeg må ta et bilde å legge ut, men det har jeg lovet vennindene mine at jeg IKKE skal gjøre!! Slik gjør man bare ikke har jeg forstått.

Jaja.. det var en liten digresjon, over til posisjonen igjen!
Det JEG ser på filmen er en hund som prøver litt FOR mye i FVF, som forsåvidt finner en fin posisjon i vendingene men trekker noen cm fram på rett strekkene. Jeg var sikker på at posisjonen kom av magen, men nå vet jeg neimen ikke lenger. Summa summarum spiller det vel egentlig ingen rolle heller, faktum er uansett det samme!
Planen er som følger:

  • Bruke mye omvendt lokking. Plutselig ta ut hånden og kjøre beinharde kriterier på «frys», både på rettstrekker,  i vendinger og i alle tempo. Jeg håper at Ember vil få ned intensiteten noe og istedenfor å tenke «GÅ PÅ, GÅ PÅ» tenke at han «må ta det litt Easy, man vet aldri når man må bråstoppe og fryse til».
  • Belønne mer i de «passive» momentene i FVF, slik som holdtene og det å sitte og vente i disse!
  • Jobbe mye ro- bare det å GÅ rolig på- i sakte marsj.
  • Feile han konsekvent idet han trekker for langt frem.

Vi, dvs mine kjære treningsmakkere og jeg, prøvde oss litt fram nå på mandag og syntes vi hadde en riktig så bra plan som fungerte godt!
Jeg skal ta en liten filmsnutt en av de nærmeste dagene slik at dere også får se!!

5 tanker om “Litt langt fram

  1. EG ser at du har fått stoooor mage. Og for det det er verdt, så syns eg Prinsen går nydelig, og ikkje på langt nær så langt fram som det eg fekk inntrykk av i forrige innlegg.. 🙂

  2. Helt klart filmen lyger:)
    Og det er kanskje derfor jeg har en stygg fvf, jeg er tykk???? Hva er lettest da? slanke seg, eller trene?
    Lykke til videre. Han er så nydelig der han går og nistirrer på deg!

    • Hahahaha….. Jeg skal helt klart satse på en litt større mage også i fremtiden! Har aldri følt meg så flott før! 😉 Så for min del er svaret enkelt: det letteste blir å trene 😛

      Og PS: Du skal da ikke ha «vanlig» labbe?!??! Må bli en sports/jakt variant!! 😀

Legg igjen en kommentar